5 Şubat 2011 Cumartesi

"Mısır'da her şey yeni başlıyor"


Radikal'e Mısır'daki gösterileri bir katılımcı olarak yazan Amr Şalakani'nin dün gönderdiği mektup, Tahrir Meydanı'ndaki büyük değişimi ve Facebook'taki yandaş-muhalif lincini anlattı.
Günaydın. Size harika bir Kahire sabahından yazıyorum. Son günlerde dünyayı da pek meşgul ettik. Ama otuz senedir bekliyoruz. Bizi anlayın. Televizyondan yanan arabalar, bağrış çağrış, kan revan görüyorsunuz. Ama bunların yanında tüm bu günlerin görünmeyen bir yüzü var.
Sabah: Baltacılar geldi 
Kahire’de hava çok temiz. Herkes yürüyor.  Mübarek gitsin diye uğraşıyoruz. Tahrir bir savaş meydanı gibiydi. Mübarek’in para verip üstümüze saldığı insanlardan bütün gece koruduk. Her şeyi göze alıp yiyecek, su ve ilaç taşıdık. Direndik, direnişçilerin yaralarını sardık.

Dün Kasr El Nil köprüsünden Tahrir’e doğru geçerken bazı Mübarek taraflarları bize doğru geldiler. Bunlara Türkçe bir isim veririz biz, Türkiye’deki dostlarımız incinmesin, “Baltacı” deriz. Bunların bir bölümü eylemcilerden kaptıkları ilaç, yemek gibi şeyleri nehre atıyordu. Bize de “Hainler” diye bağırdılar. Sesimizi çıkarmadık. Yürümeye devam ettik. Bu sabah çevreme baktığımda bu “Baltacı”lardan bir iz bile görmüyorum. Yarım yamalak çalışan internetten okuduğumuza göre herkes bir şeyler söylüyor. Ben başka şeyler görüyorum. Ben Mısır’daki radikal değişikliklerin ilk gününü görüyorum. 
Facebook linci 
Dün gece zordu. Şimdi biraz daha rahatım. Mübarek orta sınıfa öyle bir saldırdı ki, insanlar ne yapacağını şaşırdılar. Facebook’ta bazı arkadaşlarımın profil resimlerinin Mübarek olduğunu gördüm. Çıldırıyordum. Facebook devrimiymiş. Facebook linci bu yahu. Arkadaşlar Mübarek taraftarlarını listelerinden çıkarıyor, yok ekliyor… Kuzenime hemen küstüm. Bizi sattı diye. Ben de katıldım yani bu çılgınlığa. Mazur görün, biraz garip konuşuyor olabilirim. Devrim günlerinde mektuplar biraz alelacele olabiliyor.
Akşam: Kahire, Tahrir oldu 
Sonunda tekrar telefonla konuşabiliyorum. Bizi Tahrir’e almıyorlar. Ama Tahrir dolduğu için. Çevrede tek bir baltacı yok. ‘Bir milyon’ yürüyüşü bunun yanında devede kulak. Herkes Mübarek’e “Git!” diyor. Biz Tahrir Meydanı’nı dolduralım diyorduk, bütün Kahire, Tahrir oldu. Mısır ayakta. Esas imtihan biz oturduktan sonra başlayacak. Bir saat var sokağa çıkma yasağına. Tahrir’e hâlâ insan akıyor. Mübarek nasıl gidecek, onu düşünüyor. Esas gittikten sonra zor günler bekliyor bizi. Onu da…

Hiç yorum yok: