23 Temmuz 2011 Cumartesi

İslam dünyasının iki öksüz halkı

Tarihe not düşerek yaşamak gerekiyor şu günlerde. Her ne yapıyorsak bu eylemimiz dünya üzerinde bize ihtiyacı olan birilerine faydası olmalı. Bu yazıyı işte bu duygu ve düşüncelerle kaleme alıyorum. Yukarıdaki fotoğrafta ülkenin bayrağı görülüyor. İkisi de İslam dünyasının iki öksüz halkının bayrağı. Biri on yıllardır İsrail işgali altında yaşam mücadelesi veren, ilk kıblemiz Mescd-i Aksa'nın ev sahibi Filistin. Diğeri, on yıllardır Çin işgali altında inim inim inleyen ata toprağımız Doğu Türkistan. Terör şebekesi İsrail'in Gazze'de, Batı Şeria'da, Nablus'da neler yaptığını hepimiz biliyoruz. Tüm gücümüzle, duyarlılığımızla İsrail'i tel'in etmeye, Filistin davasını sahiplenmeye devam ediyoruz. Ama aynı duyarlılık maalesef Doğu Türkistan için geçerli değil. İki yıl önce Doğu Türkistan'da şiddet olayları baş gösterdiğinde İHH Başkanı Bülent Yıldırım, "Doğu Türkistan'da Çin işgalinden bu yana 60 milyon insan hayatını kaybetti. Bu rakam Bosna'da, Irak'ta, Afganistan'da, Çeçenistan'da, Filistin'de ölenlerin on katı" demişti. "Bu saydığım ülkelere duyarlı olmaya çalışıyoruz ama ata yurdumuz Doğu Türkistan'a ne yazık ki bigane kalıyoruz." diye de eklemişti. Bu sözleri duyduğumda kendi adıma utanmıştım.

Uygur Türkleri'nin yaşadığı Doğu Türkistan topraklarından bugünlerde yine şiddet, kavga, terör ve ölüm haberleri geliyor. Gözünü kan bürüyen Çin, çekik gözlü kardeşlerimize karşı yine sistematik işkence uyguluyor. Bu zor günlerinde elimizden fazla bir şey gelmese de, Doğu Türkistan halkının yanında olduğumuzu her platformda vurgulamalıyız. Yukarıdaki fotoğraf evimin balkonundan bir kare. Ay Yıldızlı Filistin bayrağını İsrail'in Gazze'ye saldırısı sırasında Levent'teki İsrail konsolosluğu önündeki eylemlerin birinde almıştım. Hikayesini daha önce Her eylem yeniden diriltir beni adıyla yazmıştım. Diğer Ay Yıldızlı gök bayrağı ise 2 sene önceki olaylar esnasında İHH'dan temin etmiştim. Ümmetin bu iki öksüz halkının bayrağı benim balkonumda İsrail'e ve Çin'e karşı yan yana asılı kaldı. İkisi de aynı rüzgarda dalgalandı, aynı güneşte parladı. Dünya milletleri tarafından tanınmayan, kendi ülke topraklarının olduğu kabul edilmeyen Filistin ve Doğu Türkistan halkının bu haklı davalarında her daim yanlarındayız. Bu böyle biline...  

Hiç yorum yok: